Slowdown Coffee

logo | verpakking

Voor koffiemerk Slowdown Coffee heb ik een logo, huisstijl en verpakking stickers ontworpen. Slowdown staat voor; de tijd nemen om te ontspannen en te genieten van een kopje koffie, in plaats van gehaast een ‘bakkie’ achterover te slaan. Vandaar de pay-off “Tijd voor koffie”.

De opdrachtgever was op zoek naar een ‘Retro, 50’s look’, omdat Slowdown op de oude en ambachtelijke manier wordt gemaakt en zij verkopen ongemalen koffiebonen. Het logo is een abstracte vorm van Kalligrafie en heeft een klassiek-moderne uitstraling. De hoofdkleuren zijn donkerbruin, licht bruin en beige, afkomstig van de verschillende soorten koffie. Door het gebruik van beige in plaats van wit, krijgt de stijl een klassieke uitstraling en geeft het een warm gevoel.

Om die gezellige jaren vijftig sfeer weer te geven, heb ik gekozen voor gekleurde patronen. Deze waren destijds veel te vinden in gordijnen, meubels en kleding. Elke smaak heeft zijn eigen patroon en kleurenpalet, dat maakt ze identiek en eenvoudig van elkaar te onderscheiden. De illustratieve retro stijl wordt veel gecombineerd met moderne fotografie met close-up beelden van koffie.